Bedrijfsprofiel

Management

  • Jörg Herrmann, Chief Executive Officer (Co-CEO)
  • Sylvia Epaillard, Chief Executive Officer (Co-CEO)
  • Thomas Buschta, Chief Financial Officer (CFO)
  • Roger Müller, Chief Procurement Officer (CPO)
  • Michael Figlestahler, Chief Revenue & Innovation Officer (CRIO)

   

Geschiedenis

1965 
Swiss Chalet wordt in Londen door de beide Zwitserse pioniers in toerisme, Bruno Franzen en Werner Frey, opgericht. 

1966 
De eerste buitenlandse vestiging in Amstelveen (Anneke Vonk). 

1969 
Het elektronische reserveringssysteem wordt gekoppeld aan IBM rekencentrum in Basel (ponskaarten). 

1970 
Interhome wordt opgericht om buitenlandse bestemmingen aan te bieden. 

1975-77 
De beide ondernemingen fuseren tot Swiss Chalets-Interhome, met 105 medewerkers in 16 kantoren. 

1977 
De onderneming wordt omgedoopt tot Interhome. 

1980 
Interhome voert als pionier in de toeristensector een EDV-reserveringssysteem in en is nu online verbonden met alle buitenlandse vestigingen. 

1986 
De brochure verschijnt in een oplage van 2 miljoen exemplaren, in 8 talen en gedistribueerd in 12 landen. 

1989 
Hotelplan, de op één na grootste Zwitserse reisorganisatie en dochter van Migros, neemt Interhome over. 

1995 
Het aanbod van Interhome is intussen uitgegroeid tot 75.000 bedden in 11 landen – nu ook in Duitsland, Tsjechië en Polen. 

1998 
Als een der eerste in de branche gaat Interhome online en kan men naast het vinden van informatie, ook brochures online bestellen en zijn vanaf 1999 online boekingen mogelijk. 

2000 
Het Interhome-netwerk omvat onderhand 75 lokale kantoren en 30 partners, zodat wij onze cliënten ter plaatse een betere service kunnen bieden. 

2003 
Interhome verhuist naar het kantoor van Hotelplan om zo van een gemeenschappelijke infrastructuur te kunnen profiteren. 

2005 
Simon Lehman wordt de nieuwe CEO van Interhome. 

2006 
Met het nieuw ingevoerde 1-to-1-systeem kan Interhome haar cliënten een nog individueler aanbod doen en een betere service garanderen. Elke cliënt wordt beschouwd als gast. 
De specialisten op het gebied van vakantiewoningen Casa Club, Frances Villas en Solemar worden in de portfolio geïntegreerd. Interhome vermeerdert daarmee haar aanbod aan exclusieve villa’s in Toscane en de Provence. 

2007 
De website wordt geheel vernieuwd, zodat u uw droomvakantie nog sneller en eenvoudiger kunt boeken. Bovendien wordt de website met veel tips, aanvullende informatie en serviceaanbod uitgebreid! 
Interhome is nu in bijna alle landen van Europa vertegenwoordigd, waaronder Rusland en Kroatië. Ook zijn er samenwerkingsverbanden aangegaan met sterke partners in Denemarken, België en Nederland. 

2008 
Interhome gaat een partnerschap aan met ResortQuest in de USA en met Lomarengas in Finland en breidt daarmee haar portfolio uit. 
Per 1 maart heeft Interhome een complete ‘rebranding’ ondergaan. Het oude logo wijkt voor een nieuw, modern en dynamisch beeldmerk, met daarin echter - als voorheen - de Interhome-‘bird’. 
Per 1 april wordt VACANDO gelanceerd – een platvorm voor de ongeorganiseerde markt. 

2009 
De Indische markt wordt ontsloten: in India wordt een Interhome sales office geopend. 
Interhome is een strategisch partnerschap met Zwitserland Toerisme aangegaan om de internationale positie van Zwitserland als toeristisch topmerk te verstevigen. 

2010 
Totaal herontwerp van de webpagina en start genavigeerd zoeken. Nieuwe bestemmingen: Marokko en El Gouna/Egypte. 

2011 
Overname van de Duitse marktleider Inter Chalet in 2013. Nieuwe bestemmingen: Israël en Cyprus toegevoegd. 

2012 
Exclusieve samenwerking met TripAdvisor, ’s werelds grootste reissite.

2013
Het nieuwe boekingssysteem krijgt een gouden plak in de categorie 'Usability' en zilver in 'Business Efficiency' als beste van de Swiss Web Awards.

Interhome werd online portal test winnaar in de Stiftung warentest. Doorslaggevend is de zoekmachine die erg overzichtelijk en gedetailleerd is.
De eerste vakantiehuizen specialist in een Duits sprekende wereld met een app voor de iPad die u voorziet van een uitgebreide keuze uit verschillende vakantiehuizen en apartementen.

2014
Koni Iten neemt het stuur over als CEO. Het bedrijf bereikt onder zijn leiding topresultaten. 
Tevens is het eiland Mauritius sinds dit jaar toegevoegd als nieuwe bestemming.

2015
Interhome viert dit jaar haar 50-jarig bestaan. Wederom een succesvol jaar sinds de geïntroduceerde nieuwe aanpak in 2014.

2016
Interhome blijft aan de weg timmeren. Voor het eerst in ons bestaan heeft ons bedrijf meer dan 660.000 gasten voorzien van hun ideale vakantiehuis. De omzet steeg naar CHF186.6 Miljoen.

2017
Interhome en zijn dochtermaatschappij Inter Chalet komen dichter bij elkaar op directieniveau zodat de synergiën beter worden benut. Koni Iten gaat met pensioen en Thomas Stirnimann, CEO Hotelplan Group, neemt zijn taken over tot nader order. Het aantal klanten dat kiest voor Interhome stijgt met 5% tot 695.000

2018
Interhome zag een verdere stijging in het aantal verblijfsgasten. Alles samen verbleven 730.000 personen in een Interhome vakantiehuis of appartement.

2019
Interhome en haar zusteronderneming Interchalet worden nu gezamenlijk geleid als "HHD AG". De namen Interhome en Interchalet zullen ook in de toekomst als merken in de reisindustrie blijven fungeren. Daarnaast neemt Jörg Herrmann als CEO de leiding van HHD AG over.

2020
Na een succesvolle start van het winterseizoen, werd de start van het zomerseizoen zwaar getroffen door de Corona pandemie. De grootste operationele uitdagingen waren de dagelijkse updates van reisbeperkingen, niet alleen met betrekking tot de 27 bestemmingen met individuele regelgeving, variërend per regio, maar ook met betrekking tot wereldwijde bronmarkten.

2021
Het jaar 2021 staat in het teken van het standaardiseren en stroomlijnen van interne processen voor de toekomst. Als onderdeel van deze verandering besluit HHD AG voortaan te opereren onder de naam Interhome. Voor directe klanten blijft de Interhome in Duitsland het merk Interchalet gebruiken en het merk Interhome in Zwitserland en de overige Europese landen.

2022
Het jaar 2022 gaat de geschiedenis in als een recordjaar in het 57-jarige bestaan van de Interhome – met 9 miljoen overnachtingen en een omzet van CHF 371,0 miljoen. De nadruk ligt op de voortdurende uitbreiding van het netwerk van lokale servicekantoren, die een optimale ondersteuning en uitgebreide service voor gasten en huiseigenaren direct op de bestemming garanderen. Workation, de combinatie van werk en vakantie, wordt als nieuw onderdeel geïntegreerd en de daarvoor geschikte vakantieverblijven worden gecategoriseerd. Andere centrale thema's zijn digitalisering en de stap om pionier te worden op het gebied van duurzaam vakantiewoning-toerisme. Er worden verschillende klimaatbeschermingsprojecten gelanceerd, internationale duurzaamheidsteams opgericht en de “Glasgow Declaration on Climate Action in Tourism” van de VN Wereldorganisatie voor Toerisme wordt ondertekend.

Grootste aanbod gecontroleerde woningen

Kwaliteit komt bij ons op de eerste plaats

Elke woning wordt voor uw aankomst gecontroleerd om u een zo goed mogelijk verblijf te garanderen.

Service ter plaatse en een 24/7 hulplijn

Maak het beste van uw vakantie

De sleuteloverdracht wordt geregeld door ons behulpzame personeel die 24/7 online of ter plaatse beschikbaar zijn voor al uw vragen.

Vakantiehuizen specialist sinds 1965

Zwitserse kwaliteit & zekerheid

Interhome heeft vele succesvolle decennia ervaring in de huizenverhuur. Onze klanten waarderen ons op Trustpilot met een 8.7.

Waarom kiest u voor Interhome?

Interhome is al sinds 1965 Europa's leidende aanbieder van vakantiewoningen, met meer dan 35.000 unieke vakantiehuizen, appartementen en chalets in 27 landen. Wij verhuren voornamelijk vakantiewoningen van privé-eigenaren, maar ook op vakantieparken. Interhome biedt vakantiewoningen voor kleine en grote gezelschappen, variërend van 2 tot 45 personen. Interhome is 24 uur op 24, 7 dagen op 7 telefonisch bereikbaar.

Vrijheid, privacy en ruimte in uw vakantiehuis

Een verblijf in een vakantiehuis of appartement biedt zoveel voordelen: breng uw tijd door zoals u het zelf wilt. Geen overlast van andere gasten of hotelpersoneel, u brengt uw tijd door volgens uw eigen regels en tempo. Of u nu een city trip, een ontspannende vakantie met het gezin of vrienden. Ontspan en geniet van de ruimte, flexibiliteit en vrijheid in uw eigen vakantieverblijf.